مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23088 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

با اينكه به اسلام و نبوت پيامبراكرم (ص) و ائمه (ع) اعتقاد كامل دارم ااما گاهي در همه چيز شك مي كنم چگونه اين حالت را برطرف كنم
اولا: شك و ترديدهايي كه براي شما حاصل مي شود صرفاً يك سري خلجانات ذهني است كه همراه با آن اعتقادات خود را حفظ مي كنيد. ثانيا: چنان نيست كه هميشه شك و ترديد مضر و گمراه كننده باشد بلكه گاه مي تواند پلي به سوي يقين و راه صعود به مراتب بالاتر باشد. البته اين در صورتي است كه انسان به سرعت از اين مرحله بگذرد و در آن توقف نكند. چه درنگ در آن زيانبار است. بنابراين همواره بايد بكوشيد در شك ها و ترديدهاي خود نمانيد و يكي پس از ديگري از آنها خارج شويد. ثالثا: اموري كه بدانها اشاره كرديد به نظر مي رسد بيش از همه چيز يك حالت روحي باشد كه نوعاً معلول تلقين است و با عزم قاطع مي توان بر آن فائق آمد. اموري كه براي درمان مسائل ذكر شده در نامه جناب عالي مي تواند مفيد باشد از اين قرار است: 1- بي اعتنايي به شك و ترديدها. 2- مطالعه دراسرار شگرف خلقت و زيبايي هاي نظام آفرينش. 3- مطالعه پيرامون الطاف و رحمت هاي الهي بر بندگان. 4- بخشي از اوقات خود را براي پرداختن به تفريحات سالم اختصاص دهيد و در حد امكان به كوهپيمايي بپردازيد و در اين دانشگاه بزرگ خلقت آثار توحيد و ربوبيت الهي را بالعيان لمس كنيد. 5- در صورت امكان با افراد صاحبدل و پارسا نشست و برخاست نماييد. 6- سعي كنيد در عبادات خود كيفيت و توجه و حال داشتن را جايگزين كميت كنيد. بايد در نظر داشت كه امكان وجود عوامل تشكيك زا در اركان اعتقادي و بنيان هاي معنوي زياد است ازاين رو بايد آن قدر خود را از نظر بينش و ايمان قوي كنيم كه تحت تأثير القائات و شبهات قرار نگيريم. بلكه با منطقي استوار با انديشه هاي نادرست به چالش و مقابله برخيزيم. در اين صورت هيچ گاه حق و باطل بر ما مشتبه نمي شود و اما اكنون توصيه مي شود: 1- با مطالعه كتب قوي؛ مانند نوشتجات استاد شهيد مطهري و... به استحكام و ژرف سازي آگاهي هاي ديني بپردازيد. 2- در زمينه روحيات ارزشمند معنوي طبق برنامه اي منظم به خودسازي بپردازيد. حتي الامكان سعي كنيد هر روز مقداري قرآن بخوانيد و انس با قرآن را فراموش نكنيد. ذكر و ياد خدا و توجه به راه هاي ارتباطي با خدا از جمله نماز شب، دعاهاي ايام هفته، دعاي كميل و... در اين زمينه بسيار مؤثر است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.